
Браншът планира мащабна подготовка на малките туристически обекти
Туристическият сектор в България е изцяло подготвен за предстоящото въвеждане на еврото като официална валута в страната. Това стана ясно по време на първата национална конференция на тема „Българският туризъм и присъединяването на България към еврозоната“, организирана от Националния борд по туризъм, съобщи Българското национално радио.
Форумът, проведен под патронажа на министъра на туризма Мирослав Боршош, събра представители на ключови институции – Българската народна банка, Министерството на икономиката и индустрията, Министерството на финансите, Икономическия и социален съвет, Комисията за защита на потребителите и Българската стопанска камара.
Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм, изтъкна предимствата на членството в еврозоната: „Можем да кажем, че туристическият бизнес е в най-висока степен подготвен за влизане в еврозоната“.
Нови възможности за инвестиции
Важен акцент в дискусията беше поставен върху очакваната промяна в банковите резерви. По думите на Карастоянова, резервът на търговските банки в БНБ ще бъде намален от сегашните 12% на 1% според изискванията на Европейската централна банка. Това ще освободи значителен финансов ресурс за инвестиции в сектора.
Информационна кампания
„Има необходимост от една допълнителна информационна кампания – усилие, което предлагаме да осъществим заедно във вътрешността на страната, в по-малките туристически места и комплекси, заедно с Министерството на туризма, с Министерството на финансите, с БНБ – с компетентните и отговорни институции“, подчерта Карастоянова.
Психологически ефект
Експертът акцентира върху психологическото въздействие на общата валута, която ще създаде усещане за сигурност у европейските туристи и ще повиши доверието на международните посетители.
„Голямото публично-частно партньорство, което не е дефинирано със закон, е единственият смислен модел за развитието на държавата и на сектор туризъм„, заключи Карастоянова.