Image default
БЪЛГАРСКО

Животновъд: Прекупвачи идват с такива оферти, че някои колеги ги гонят с колове

Разликата в цената от фермата до магазина достига 400%

Драстична разлика в цените на месото от производителя до крайния потребител установи проверка на икономисти и експерти от браншови организации. Основната причина са прекупвачите във веригата на доставки, които реализират най-голяма печалба при минимални усилия.

„Идват с такива оферти, че някои колеги ги гонят с колове“, сподели пред „Телеграф“ Йордан Огнянов, животновъд и собственик на малка ферма в Кюстендилско. По думите му, прекупвачите изкупуват телета на цени между 4,50 и 5 лева за килограм живо тегло, докато същото количество в кланиците в България и Гърция се заплаща по 5 евро.

В социалната мрежа Facebook се предлага българско телешко месо на цена между 17 и 18 лева за килограм, като месото се доставя на четвъртини след предварителна заявка.

Производителите търсят решение

За да избегнат посредниците, производителите започват да се сдружават и да затварят производствения цикъл. Според Николай Петров от Пловдив, някои овощари инвестират в съоръжения за производство на сокове или започват да произвеждат ракия.

Икономистът Мика Зайкова подчертава необходимостта от политики, които да мотивират повече хора да произвеждат стоки с добавена стойност.

Експертно мнение

Габриела Руменова от платформата „Ние, потребителите“ посочва, че регулациите на цените са противопазарни и засягат най-вече крайния потребител. Според нея решението е в:

  • Стимулиране на българското производство
  • Организиране на фермерски пазари
  • Преки срещи между производители и потребители
  • Повишаване на информираността

Related posts

Бившият кмет на Пазарджик предизвика катастрофа

Щетите след хулиганските прояви пред сградата на ЕК са за 180 000 евро

Забраняват вафлите и чипсовете в училищните бюфети