Светлозар Петров е управител на компанията за комплексни HR услуги JobTiger и един от създателите на www.jobtiger.bg

Бизнесменът Светлозар Петров: Ще се справят онези, които успеят да мотивират служителите си най-добре

Публикувана 01.02.2021

Светлозар Петров е управител на компанията за комплексни HR услуги JobTiger и един от създателите на www.jobtiger.bg. Той е член на настоятелството на Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“ и член на настоятелството на Фондация на бизнеса за образованието. Съосновател на сдружение „Образование България 2030″. Председател e на почетния съвет на Международната награда на херцога на Единбург за България. 

Господин Петров, започна ли вече бизнесът да се подготвя за „Голямото завръщане“ към офисен или поне хибриден режим на работа?

Бизнесът, и това е нормално, има планове и се подготвя за много варианти, включително и „голямото завръщане“, както го наричате. Друг е въпросът дали то ще се осъществи сто процента, дали няма да продължи практиката на хоум офиса и работа на смени в офиса, за да се поддържа сплотеността на екипите. Такова развитие е доста вероятно. Тогава ще се промени и разбирането за работното място – то няма да е постоянното място на човека, а само бюрото, което използва при своето посещение в офиса.

При всички случаи трябва да имаме предвид, че това завръщане ще бъде най-рано в края на лятото. Предвид очакваната трета вълна и бавния старт на ваксинирането, по-ранен етап за завръщане изглежда нереалистичен.

Каква според Вас е по-глобалната картина за процесите по време на локдауна?

Най-същественото в голямата картина е многообразието на отражението на локдауна в различните компании. Даже фирми от един бизнес сектор и с подобна дейност са засегнати и се справят различно. Ако можем да направим някакво заключение, то е, че сме във време на изпитания и по-голямата част от бизнеса трябва тепърва да покаже жизнеспособността си, да оцелее. Как ще се справят сега компаниите, ще е определящо за бъдещето им.

Личното ми мнение е, че хората са най-важното нещо в една компания и сега е моментът мениджмънтът да работи със служителите, за да постигне максимална мотивация, гъвкавост и ефективност. Който се справи, ще успее. 

Могат ли според Вас екипите да поддържат този „работен дух“ отдалечени за продължителен период от време? Ще дадете ли съвети?

Поддържането на мотивацията и ангажираността в условия на изолация не е лека задача, но бизнесът се справя все по-добре. Тук отново няма генерална рецепта, всеки трябва да намери индивидуално решение. Има, разбира се, общи насоки, които да са от полза. Като например да се поддържа по-интензивна и разчупена комуникация, която да замести неформалното общуване в офиса. Но отново всяка компания сама решава какво и колко в зависимост от особеностите на работата и главно – от хората в компанията.

Какво ще научим от дългия период на дистанционна работа?

Хората са най-важното в компанията. Те правят компанията успешна, те са ключовият фактор за справяне със ситуацията.

Ще споделите ли с нас пример за „отличник“, прекосил успешно изминалата година?

Всеки, които е здрав, и всяка компания, която продължава да функционира и да подобрява резултатите си.

Вие сте член на сдружение „Образование България 2030“. Какво мислите за on-line обучението в училище?

On-line обучението в училище беше необходима мярка, която се надявам да помогне за преосмислянето, подобряването и дигитализирането на учебното съдържание.

Какво ще бъде „новото нормално“?

Очаквам да започнем да виждаме „новото нормално“ след септември, така че думата на тази година ще е изчакване. Нека се възползваме, за да станем по-добри и по-гъвкави в работата си и да сме готови за бъдещето, каквото и да е то.

Източник: GustoNews