Зам.кметът Пламен Панов

Зам.кметът Пламен Панов: Културни събития ще привличат туристи в Пловдив

Публикувана 12.01.2021

За България и света Пловдив е разпознаваем със своя богат и динамичен културен живот. Градът е сред целогодишните туристически дестинации у нас. 

Заради пандемията обаче спадът на туристи през 2020-та е осезаем. От януари до септември общината отчита безпрецедентно намаляване от 78 на сто на нощувките от чужденци в града.

Това заяви пред Радио Пловдив заместник-кметът с ресор култура, археология и туризъм Пламен Панов.

Културни събития привличат туристи 

Усилията трябва да се съсредоточат не само към събитията, включени в Културния календар на града, но и към събития, имащи потенциал да привличат туристи, посочи заместник-кметът.  

Такива са най - големият оперен фестивал "Опера опън", най - големият рок фестивал "Hills of Rock" - ако няма забрани, той ще се случи и през лятото на 2021-ва, годишните награди на БГ радио, посочи заместник-кметът. Той е убеден, че подкрепата на общината за подобни инициативи трябва да продължи.

Това са събития, за които българи, а и европейци пътуват до Пловдив, остават да нощуват, посещават културните институти и заведения в града, а това е подкрепа за местната икономика, коментира Панов. 

Нови туристически обекти 

Необходимо е да продължи работата и по разкриването на нови туристически места, които се харесват и посещава и от българи, и от европейци. Голям такъв обект е Голямата базилика, чието откриване предстои. Тя ще се превърне в движеща сила за туризма в Пловдив, смята заместник-кметът. 

Скоро се очакват добри новини за откриването на централната трибуна на Римския стадион под големия магазин на Главната. Там са инвестирани близо 2,5 млн. лв. за консервация и реставрация на тази част от стадиона, но сега тя е недостъпна за туристи. С откриването й тя ще се превърне в още едно притегателно място за туристите. 

Задачата ни е да върнем в Пловдив българските туристи, отбеляза Пламен Панов. 

Готови сме да разгърнем силна маркетингова кампания за популяризиране на Пловдив. Това не можа да се случи миналата година, която беше непредвидима и изискваше от нас да сме много внимателни, коментира заместник-кметът. Сега сме много по - подготвени за такава кампания, особено в месеците от май до септември, когато градът е много посещаван, отбеляза той. 

За туристическия данък

Хората винаги гледат положително на свалянето на данъците. Данъчната политика обаче е дело на кмета и на целия управленски екип на общината. Вярвам, че данъчните облекчения винаги помагат, подчерта заместник-кметът. Според него темата може да бъде обсъждана, но не е ясно какво ще бъде предприето. Това е решение, което може да вземе кметът Здравко Димитров, подчерта Панов. 

Той припомни, че в началото на миналата година туристическият данък в Пловдив е бил увеличен. Той отбеляза, че преди пандемията месеците януари и февруари 2020-та са били по - силни за туризма в града от същите месеци на 2019-та, когато Пловдив беше Европейска столица на културата. Това обещаваше като цяло много силна година за Пловдив, но това не се случи заради пандемията, коментира Панов. 

Туризъм на преживяването

Дистанционният режим на културата може да поддържа образа й, но не храни творците. 

Никога онлайн събитие няма да донесе същата емоция, ако на живо посетиш това събитие, категоричен е заместник-кметът.

В рамките на компонента "Гражданска активност" в Културния календар на Пловдив миналата година общината направи сесия за прием на онлайн проекти. Ако се наложи, ще го направим пак, посочи Пламен Панов. 

Източник: БНР