Източник: Pixabay / https://pixabay.com/photos/salad-fruits-berries-healthy-2756467

Защо балансираната диета за хранене е важна за нашия живот

Публикувана 05.08.2020

По време на грипния сезон или периоди на заболяване, хората често търсят специални храни или витаминни добавки, за които се смята, че повишават имунитета. Витамин С и храни като цитрусови плодове, пилешка супа и чай с мед са популярни примери. И все пак, имунната ни система е повлияна от идеалния баланс на много фактори, а не само от диетата и най-вече не от някаква конкретна храна или хранително вещество. Въпреки това, балансирана диета, състояща се от редица витамини и минерали, съчетана с фактори за здравословен начин на живот като адекватен сън и упражнения и нисък стрес, най-ефективно подготвя тялото за борба с инфекцията и болестите.

Съществува ли диета за подсилване на имунитета?

Яденето на достатъчно хранителни вещества като част от разнообразна диета е необходимо за здравето и функцията на всички клетки, включително имунните клетки. Някои диетични модели могат по-добре да подготвят организма за микробни атаки и излишно възпаление, но е малко вероятно отделните храни да предлагат специална защита. Всеки етап от имунния отговор на организма зависи от наличието на много микроелементи. Примери за хранителни вещества, които са определени като критични за растежа и функцията на имунните клетки, включват витамин С, витамин D, цинк, селен, желязо и протеин (включително аминокиселината глутамин). Те се намират в различни растителни и животински храни.

Пилешка супа като лекарство?

Топлата купа с пилешка супа е най-известната храна, когато се чувстваме отпаднали. Има ли научни доказателства, че подпомага лечението? Краткият отговор е не; няма клинични изпитвания, които да показват, че пилешката супа ускорява оздравяването повече от другите храни. Но при разграждането на съставките му, изглежда, че е полезно да се опита.

Любимата храна на Роналдо

Пилешката супа е една от любимите храни на Кристионо Ронадло. За него пилешката супа е лека и лесна за стомаха, когато апетитът ни не е голям. А също така осигурява течности и електролити за предотвратяване на дехидратация, която лесно може да се появи с треска. Нищо чудно, че футболните залагания за победна на португалския национален отбор в световното са с коефициент 17.00. За Роналдо традиционната рецепта за пилешка супа доставя различни хранителни вещества, участващи в имунната система: протеин и цинк от пилешкото месо, витамин А от моркови, витамин С от целина и лук и антиоксиданти в лука и билките. Това е една вкусна и успокояваща храна, която даконсумирате, когато не се чувствате добре и няма нужда от лекарско предписание.

Диетите, които са ограничени по разнообразие и са с по-ниско съдържание на хранителни вещества, като например, състоящи се предимно от ултра преработени храни и липсващи в минимално обработени храни, могат да повлияят негативно на здравата имунна система. Смята се също, че западната диета с високо съдържание на рафинирана захар и червено месо и ниско Микробиома в плодовете и зеленчуците може да насърчи нарушенията в здравите чревни микроорганизми, което води до хронично възпаление на червата и свързан с него потиснат имунитет.

Пробиотични храни: Кефир, кисело мляко с живи активни култури, ферментирали зеленчуци, кисело зеле, темпер, чай от камбуча, кимчи и мисо.

Пребиотични храни: Чесън, лук, праз, аспержи, артикули в Йерусалим, зеленчуци от глухарче, банани и морски водорасли. По-общо правило обаче е да ядете разнообразни плодове, зеленчуци, боб и пълнозърнести храни за диетични пребиотици.

Източник: GustoNews