снимка: Интернет

Подаваме заявление за е-винетки за инвалиди до 10 дни

Публикувана 24.01.2020 11:30

5 819 инвалиди от Пловдив са поискали да им бъде издадена електронна винетка през последните два месеца. Повечето от тях са подали заявления през декември – 4820, а през януари броят им е бил -1009, съобщиха за „Марица“ от Дирекция „Социално подпомагане“.

Електронните винетки за хората с увреждания се издават до 7 дни от подаване на молбата, но те трябва да бъдат подадени 10 дни преди изтичане валидността на стария стикер. Причината е, че от дирекцията обработват документите в 7-дневен срок, като всекидневно се изпращат обработените заявки на Агенция „Пътна инфраструктура (АПИ). Пътното ведомство пък издава е-винетката в рамките на 24 часа.

Важно е да се отбележи, че от хората с увреждания се иска единствено да подадат заявление в дирекция „Социално подпомагане“. То се подава по настоящ адрес – лично, с писмо или по електронен път с електронен подпис.

Всичко останало, дали има платена гражданска отговорност и дали отговаря на изискванията, се проверява в системата. 10 дена след подаване на молбата инвалидите могат да проверят дали имат актуална винетка или на сайта на  АПИ, или на Агенцията за социално подпомагане (АСП). Така освен да направят справка, те имат и възможност да си я принтират на хартия. 

Право на безплатна едногодишна е-винетка имат хора с над 50 на сто намалена работоспособност, както и семейства, които отглеждат деца с трайни увреждания. Правото е за един автомобил с мощност до 160 к. с.  При прехвърляне на собствеността на пътното превозно средство, смяна на регистрационните табели или бракуване на автомобила, например, безплатната е-винетка не следва автомобила.

В този случай правоимащият трябва в срок до три работни дни да уведоми АПИ, за да може да получи нова безплатна винетка до изтичането на валидността на първата.

Източник: Марица