Шофьор в автобус №10 към пътнички: "Ку.ви мръсни" и "пу.ки нещастни"

Публикувана 11.10.2019 14:36

Шофьор по автобусна линия №10 на градския транспорт в Пловдив удари дъното, след като обиждаше пътничките в автобуса с най-вулгарни думи. „Ку…ви, тъпи пу…ки”, бяха част от словесния арсенал на водача, разярен, че му е направена забележка за непрестанно говорене по телефона, видя и чу репортер на GustoNews.bg.

От спирката при кино „Космос” в посока Смирненски, през бул. „Свобода” и чак до Спортното училище, шофьорът на свали телефона от ухото си и всички пътуващи разбраха, че му предстои напускане и гурбет в Германия. Водачът на два пъти предизвика ситуации за ПТП, при една от които пътуваща в рейса пловдивчанка изпусна носения от нея багаж.  

Словесната вакханалия на шофьора се отприщи след направената му забележка при втората критична ситуация за катастрофа, след като автобусът зави по бул. „Свобода”. На молбата, все пак да спазва закона за движение по пътищата и да махне телефона от ухото си, шофьорът избухна: „Твари, гадини, как ще работя до 9 вечерта, като вече ми вдигнахте кръвното? Ку.ви мръсни, пу.ки нещастни, като не ви харесва, хващайте си такси”. Наглият водач въобще не се съобрази с факта, че в рейса пътуват и тийнейджъри, и пенсионери.

Проблемът с арогантния служител на фирма Автотранс 2000 отнесохме към собственика ѝ Димитър Чолаков, който към днешна дата е кандидат за общински съветник от листата на БСП.

Обяснено му бе, че става дума за автобус №10 с рег. № РВ 45 39 РТ, движещ се по посочения по-горе маршрут в интервала от 10 да 10.30 часа днес.

„Този шофьор го познавам”, нищо че снимките не са много сполучливи, бяха първите думи в разговора ни с Димитър Чолаков. Той обясни, че контролните органи имат право да накажат водача за това, че говори по телефон, докато шофира. В неговите правомощия обаче било налагането на административна мярка спрямо служителя на фирмата, уронвайки престижа ѝ с циничното си и непрофесионално поведение. „Освен това ще бъде наказан финансово със санкция от 200 лв., защото не му ли бръкнеш в джоба, няма как да се оправят нещата. Административната мярка не ги стряска”, призна той.

Чолаков не бе изненадан от сигнала, обясни, че липсата на кадри е в основата на подобно поведение.

„И шофьорите, и кондукторите се държат като незаменими, защото знаят, че са търсени. Като не са при мен, ще отидат при един, при втори колега и те ще ги вземат на работа, защото и те не разполагат с персонал”, сподели Чолаков.

„Няма кадри, от които да се получи качествената услуга – спокойствие и сигурност в градския транспорт”, категоричен бе той и обясни, че на ниво Община – най-много отлив от транспортните фирми имало, когато се заговори за електронното таксуване, което все още е неработещо. На ниво държава той вижда липсата на държавна политика по отношение на захранването на отделните отрасли със специалисти.

„Нито едно училище в града не подготвя кадри за нас. Преди демокрацията от Автото излизаха по 60 човека с категория С. На времето на бюрото ми ме чакаха по 20 молби за работа и се чудех коя да избера, сега няма, просто няма”, каза още Чолаков и даде за пример Чехия, където средните и висшите учебни заведения подготвят специалисти директно за нуждите на фирмите в съответния отрасъл, "а не образование изобщо - като при нас".

Автор: Огняна Генева