Екипът на Каназирева с конкретни решения на проблема с трафика

Публикувана 16.09.2019 11:08

Проблемът с трафика в Пловдив вече е толкова сериозен, че започва да измества всяка друга тема. Задръстванията на всички основни градски артерии и дори на второстепенни улици създават всеки ден затруднения за шофьорите и пътниците. Този проблем може да бъде решен, стига общинското ръководство да има воля за това.

Пловдив е един средно голям европейски град и няма никаква причина трафикът да е сред основните проблеми. Единствена причина е некомпетентното управление в общината, което не прилага решенията, изпробвани на много други неща.

Правилно регулиране на светофарите

Първата и най-важна задача е светофарите да бъдат правилно регулирани, за да няма хаос в трафика. На пръв поглед това може и да не изглежда толкова голям проблем. Всеки специалист вижда веднага, че няма нито план, нито мисъл за управление на системата за сигнализация.

“Умните“ светофари могат да се нарекат наистина „умни“, когато имат датчици, а под асфалта са вградени индукционни спирали и сензори. “Умният” светофар освобождава движението и дори може да пренасочва до известна степен трафика при катастрофи и ремонти на пътя. Aко се натрупа голяма опашка на един от лъчите на кръстовище, светофарът моментално може да осигури по-дълъг зелен сигнал.

В Пловдив обаче не е така. Центърът за управление на трафика разчита предимно на камерите, монтирани на уредбата, която изпраща данните за анализ. Така скъпите машини не вършат работата, за която сме платили.

Разтоварване на движението по четирите моста

В най-натоварените пикови часове от двете страни на мостовете на река Марица трябва зеленият сигнал на светофарите да стане по-дълъг. Това ще доведе до изтеглянето на повече коли за по-кратко време. По-дълъг зелен сигнал е необходим, например, и за автомобили, които се движат в пиковите часове и особено вечер по бул. „Цар Борис III Обединител“ към бул. „Найчо Цанов“ за „Тракия“.

В пиковите часове на най-невралгичните възлови кръстовища в центъра на града и особенно преди и след четирите моста, трябва да се премине на т.нар. „ръчно“ регулиране, тоест, от дежурния екип в Центъра за управление на трафика.

Предложенията на „Съюз за Пловдив“:

Проучване на транспортното натоварване на светлинно регулирани кръстовища в посоките, където съществуват проблеми през отделните части на деня.

Проектиране на нови фази на светлинните сигнали до освобождаване на трафика от автомобили със съществуващите светофарни уредби.

Създаване на т.нар. „зелени вълни“ за преминаване на максимален брой автомобили.

Съобразяване с необходимата организация на движение, геометрични решения в кръстовищата, напречни профили на улицата и вертикална планировка.

Продължителността на сигналите да е съобразена с дължината на зоната за изчакване, часовото натоварване на отделните ленти, продължителността на цикъла.

Светофарните уредби да са съобразени със спецификата на района. От огромно значение са близостта на търговски центрове, детски градини, болнични заведения, пазари и пешеходни зони.

Периодични корекции след наблюдения на потока от превозни средства през отделните части на деня.

В пиковите часове на най-невралгичните възлови кръстовища -преминаване на т.нар. „ръчно“ регулиране. 

Източник: GustoNews