От ВМРО Пловдив отново потвърдиха, че искат да се спре гей-проекта в програмата на Пловдив 2019

Публикувана 03.06.2019 16:49

Структурата на ВМРО в Пловдив за пореден път изрази резервите си към програмата на Общинската фондация „Пловдив 2019” в частта за организиране и експониране на изложба с гей-тематика. На пресконференция днес се яви и новият евродепутат от партията Андрей Слабаков, който изказа и своето отношение за изложбата.

 „Не сме убедени в художествената стойност на тази проява и настояваме проектът да бъде свален от програмата. Това може да се случи чрез прекратяване на договора от страна на Фондацията”, заяви лидерът на ВМРО в града Борислав Инчев.

„Ще ви кажа една новина. Аз не съм хомофоб. Имам приятели сред хомосексуалистите. Никой от тях обече не парадира със сексуалната си ориентация и не е ходил на гей-паради. Там са едни кресливи същества, които ни навират своята сексулна ориентация в лицата. Дайте след тази изложба да се направи и изложба на онези, които се крият в храстите само по шлифери (бел. ред. визира ексхибиционистите), а след това и на любителите на овце, кози и едър рогат добитък”, заяви в присъщия си стил Андрей Слабаков. „Ако един човек смята, че е зеленчук или дроб-сърма, го настаняват в съответното заведение и го лекуват, но ако той не си знае пола, се обявява за джендър и тръгва на паради, а това е двоен стандарт”, допълни още колоритният режисьор.

Слабаков сподели мнението си и за друг от спорните проекти на „Пловдив 2019” – „За кого бие камбаната?” Проектът, посветен на паметта на някогашния български сапун за пране е финансиран от Фондацията с 1750 лв. „Мога само да изразя пожелание гейовете и сапуна да се съберат на 2 февруари в някоя обществена баня и да се кооперират, както им харесва”, заяви цветисто новоизлюпеният евродепутат. В заключение Андрей Слабаков призна, че програмата на културната столица не му допада, тъй като голяма част от държевите-членки на Европейския съюз не са застъпени, а проектите, които ще се реализират, определено не представят нашата култура.

Автор: Богомил Генев