Бетонният мост в Пловдив / снимка: Интернет

Проектанти предлагат удвояване на Бетонния мост, вместо пробив на Централна гара

Публикувана 01.10.2018 09:31

Областният управител Здравко Димитров събира в началото на тази седмица експерти, за да разгледат алтернативен проект за нова пътна връзка между районите "Централен" и "Южен", съобщава Марица.

Разработката е направена от група архитекти, инженери и специалисти по комуникации преди десетина години и представена на националния конкурс за пробив под Централна гара. Той беше обявен от Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) с цел да се намери решение за безпроблемното преминаване през гарата на скоростни влакове, което е задължителното условие на ЕС за модернизация на българските железници, припомня изданието. 

Бетонният мост не отговоря на новите стандарти, защото с половин метър е по-нисък от необходимата височина и електрическите влакове са принудени да свалят пантографите, за да минат.

Проектантите, чиято разработка е била внесена миналата седмица при Здравко Димитров, предлагат удвояване на моста, в резултат на което ще има две платна с по две ленти. Допълнително ще се построи още една връзка с бул. "Христо Ботев", за да могат колите, които вървят по бул. "Христо Ботев" от гарата, да се качват на моста към "Кючук Париж". Строителството няма да доведе до сътресения в трафика, защото най-напред ще се изгради нов, по-висок мост, след това ще се събори старият и на негово място ще се вдигне още едно платно, обясни архитектът на областната администрация Валентин Маринов. Той е участвал в конкурсното жури на НКЖИ в качеството си на представител на Община Пловдив и главен архитект на район "Централен". Гласувал е за този проект, но комисията не го е класирала.

"Внимателно ще разгледаме проекта, защото тепърва предстои да се решава въпросът с новата пътна връзка между двата най-големи района и не бива да се допускат грешки", коментира Здравко Димитров. На последната сесия Общинският съвет прие изменението на подробен устройствен план и уличната регулация, който предвижда изграждане на автомобилен подлез под гарата между бул. "Васил Априлов" и "Македония". В НКЖИ искат първо да съборят Бетонния мост, а след това да строят подлез, което ще доведе до огромни задръствания в Пловдив и то за години напред.

Специалисти от НКЖИ обаче напомнят, че преди няколко години за Централна гара - Пловдив беше учредена концесия и теренът, в който би могъл да се изгради мостът близнак, е включен в договора с частната фирма на Миролюб Столарски и Светослав Глосов, който в момента е шеф на Агенция "Пътна инфраструктура".

Източник: Марица