Слави Георгиев е председател на групата общински съветници от Патриотичния фронт

Слави Георгиев: Задръстванията в Пловдив или има ли пилот в самолета?

Публикувана 18.08.2016

Вече 12 години в Пловдив тече усилена реконструкция на градската мрежа. При трети пореден кмет се извършва строителство по улиците на града. Но за първи път Пловдив е така безподобно затапен. Ежедневно ни уверяват, че няма как да имаме по-добра пътна мрежа без ремонти. Безспорно това е така. Нови неща няма как да се случат за седмица. Но ремонтите на пътната мрежа трябва да са съобразени с това кои точно улици се затварят едновременно, как това се отразява на трафика и най-вече - съобразяване с гражданите на Пловдив и бизнеса, намиращ се на съответните булеварди.

Всичко започна от ремонта на бул. „Васил Априлов“, не че преди това продължилото 2 години и половина преасфалтиране на популярния като моста на ВИХВП, не подсказваше какво се задава. Но проточилият се ремонт на „Васил Априлов“ мощно светеше в червено. Спомняте ли си уверенията на Иван Тотев, че булевардът трябва да е отворен до началото на лятото? След това срока се изтегли до края на лятото. И отново не е готов. А ежедневно преминаващите през обекта граждани виждаха най-вече слабо присъствие на техника и работници.

Но, да речем, че в Пловдив все още се работи по този начин - бавно и нескопосано. И все пак изниква въпроса: Кое забави толкова отварянето на бул. „Васил Априлов“? Упорито вървят слухове, че под булеварда са полагани тръби за газопреносна мрежа. Мрежа, която няма общо с държава и община, а е частна инвестиция! Но дойде лятото, а усвояването на парите по 30-милионния заем, застрашително се забави. А при неусвояване на средствата в срок общината дължи неустойки на банката. Така общината се втурна да затваря обекти. Именно поради липсата на готовност на общината по предвидените обекти от заема се стигна до затварянето едновременно на няколко булеварда.

Вече се загуби бройката на първите копки по Коматевско шосе и когато накрая то бе затворено, за да се започне реконструкцията му, се оказа че общината не е предвидила по никакъв начин обходни маршрути. Цяла година между първата копка и реалното започване на реконструкцията общината не си е изработила план! И поради тази причина днес десетки фирми на Коматевско шосе са пред фалит, стотици граждани въобще нямат достъп до домовете си, а други хиляди минават по петокласен път, за да стигнат до своите. А в общината има цели 3-ма зам.-кметове, които са отговорни за това: Димитър Кацарски, отговарящ за „Общинска собственост, устройство на територията, строителство и инвестиции“, Златин Велев, отговарящ за транспорта и Георги Маринов, отговарящ за обществения ред.

Затвориха и бул.“Руски“. Не е нужно да си специалист, за да знаеш, че не може да затваряш бул.“Руски“ преди напълно да си отворил бул. „Васил Априлов“. Това са алтернативни маршрути, осигуряващи връзката север-юг. Сега алтернатива няма, защото са затворени и двата булеварда. „Гениалността“ на управленските решения в общината достигна нови висоти като, помежду другото, затвори и ул. „Гладстон“. Човек остава с убеждението, че някой садистично се забавлява с търпението на пловдивчани. И цялото движение се изля по малката и неудобна ул. „Авксентий Велешки“. Но защо ли се учудваме, след като от общината пренасочиха градски транспорт по ул. „Капитан Райчо“.

Целият хаос, видим днес по Коматевско шосе, вече настъпва по бул.“Шести септември“, за да залее до месец с пълна сила целият бизнес, намиращ се в онзи район. Който бизнес плаща данъците си в Пловдив. Но, на който никой не си е направил труда да отиде и да обясни какво ще се случва на булеварда и откъде собствениците ще имат достъп до обектите си, пък и как клиентите им ще ги намират.

А тук дори не засягаме затвореното кръстовище на бул. „Шести септември“ и бул. „Цариградско шосе“, принуждаващ автомобилите да правят обратен завой, почти на центъра, затвореното ухо, пред Католическата катедрала, свързващ бул. „Мария Луиза“ и бул. „Цар Борис ІІІ Обединител“, както и нововъведението от бордюри, заместили асфалта пред подхода от бул. „Мария Луиза“ към тунела под Пощата.

Налага се сериозният извод, че община Пловдив, управлявана от кмета Иван Тотев, не е имала ни най-малка проектна готовност за булевардите, предвидени по 30-милионния заем, което забави реконструкцията им с 2 години след изтегляне на заема /3 пъти отлагане ремонта на Коматевско шосе и отлагане за неопределено време на изграждането на бул. „Северен“/ и ремонтът им съвпадна с ремонт на други важни пътни артерии!

Наред с това, Общината по никакъв начин, не планира организацията на движението в града, а разчита на трафика сам да се саморегулира. Сроковете за изпълнение са изключително дълги. За пред обществеността се размахва авторитета на фирма „Щрабаг“. Но малко известно е, че тази австрийска фирма не работи директно в България, а чрез своя дъщерна фирма. Която пък от своя страна не е позиционирала нито техника, нито работници в Пловдив, а работи чрез подизпълнители. Които са отново едни до болка познати строителни фирми, абонирани за обществените поръчки в Пловдив.

Всичко това подсказва за липсата на какъвто  и да е административен и управленски капацитет в община Пловдив.

Източник: Пресцентър Патриотичен фронт