От Пловдив стартира кампания за ефективно събиране и оползотворяване на дрехи и текстилни продукти

Публикувана 01.03.2016 08:12

Български Червен кръст и фирма "Хюманита" започват мащабна национална кампания за популяризиране на система за ефикасно и ефективно събиране и оползотворяване на дрехи и текстилни продукти от населението. Акцията стартира днес от 10,30 часа в Многофунционалния център на БЧК, ул. „Изток” №. 48.

Кампанията ще обхване постепенно териториятa на цялата страна, чрез поставяне на специални брандирани със знака на БЧК контейнери за дарение на дрехи и текстилни продукти, съобщават организаторите. Контейнерите ще бъдат разположени на ключови места в града, включително училища, детски градини, обществени, корпоративни и частни сгради и институции. Първите вече са поставени в двора на БЧК на ул."Изток".

Системата ще се реализира за пръв път в България, но вече около 25 години работи в Западна Европа. Компанията, която я въвежда е българо-немска и има амбицията да изгради свои голям сортировъчен център за употребяван текстил до Пловдив. Идеята е на германеца Райнер Зигмунд, който от 25 години се занимава с оползотворяване на текстил, първоначално в родината си, а от 2003 г. се мести в България. Зигмунд и съпругата му Марина държат една от най-големите вериги за облекла втора употреба в страната. Над половината от събраните от Западна Европа дрехи, които пристигат с контейнери в Пловдив, се сортират по различни показатели, след което се насочват към магазините за продажба на дребно или чрез търговци на едро към страните от Третия свят. Около 15-20% от облеклата, които се внасят, са силно захабени и не могат да бъдат носени отново, така че използват за направата на парцали, които намират приложение в промишлеността за почистване. Трета категория, около 20-25%, се рециклират и използват за направата на нови облекла.

Автор: Надежда Димитрова