Пловдивският екипаж Гераджиев/Гаджев с победа на родна земя

Публикувана 10.09.2015 13:14

Георги Гераджиев/Георги Гаджев (Форд Фиеста R2), състезаващи се за АСК „Пловдив“, завоюваха първо място в клас RC4 на Рали Сливен (04-06 септември 2015), което бе кръг както от Българския рали шампионат, така и от Европейския рали трофей (ERT) с коефициент 3 на Международната автомобилна федерация - ФИА.

Тандемът на АСК „Пловдив“ имаше солидна конкуренция в своя клас RC4 (автомобили от спецификация R2 с един задвижван двигателен мост до 1600 куб.см.). От 48-те екипажа, подали заявка за участие в състезанието, 11 автомобила щяха да спорят за първото място в класа на пловдивчаните, като по-сериозни конкуренти се очертаваха да бъдат словенецът Рок Турк (Пежо 208 R2) и местният пилот Дилян Станков (Рено Клио).

Рали Сливен бе както първото състезание от националния шампионат за 2015 година за пловдивския екипаж, така и общо третото, валидно за ERT, в което Гераджиев/Гаджев взимат участие през този сезон. В предходните месеци тандемът записа две участия в чужбина – първо в Румъния (Рали Делтата на Дунав), а след това и в Турция (Рали Босфора), като и в двете макадамови състезания финишира на второ място в клас RC4. Българското Рали Сливен от друга страна бе изцяло на асфалт, на който Гераджиев/Гаджев последно се състезаваха на Рали Спринт Варна през април 2014 година.

Ето какво сподели пилотът Георги Гераджиев след края на Рали Сливен 2015:

„Първо рали на асфалт за годината и за пръв път с новите гуми, позволени за ERT, определено правеха вълнуващ за нас първия уикенд на септември. За съжаление нямахме възможност да тестваме новите гуми преди състезанието, защото бройката, с която разполагахме, бе ограничена. Все пак направихме кратък тест в Родопите със стария вид гуми, за да мога поне да потренирам на асфалт, на който не се бях състезавал от почти година и половина.

Що се отнася до техническото състояние на колата, искам да благодаря на главния механик на отбора Стефан Итов, който я подготви перфектно за предстоящото рали! Надявах се на безаварийно състезание, защото месец по-късно планирахме да вземем участие на Рали Акрополис в Гърция.

Рали Сливен започна повече от добре за нас – записахме 5-то време на откриващия специален етап (СЕ) 1 „Сливен“ (2,25 км), който се проведе по улиците на града в петък вечерта.

На другия ден, когато всъщност започваше същинското състезание в балкана, продължихме с доброто си представяне – регистрирахме близки времена до лидерите в ERT за автомобили с един задвижван двигателен мост (2WD) Рок Турк и Золтан Бешеньей (Унгария, Рено Клио R3T). За нас това бе наистина приятна изненада, тъй като не поемахме излишни рискове и се опитвахме постепенно да усетим новите за нас гуми и трасетата, които аз лично не бях карал от 2006 година.

Целта за Неделя бе да не допускаме грешки и да запазим автомобила, но този заключителен ден започна

нервно за нас, защото се появиха някои проблеми по колата още на първия етап за деня – СЕ8 „Българка 1“ (14,50 км). Там усетихме, че има нещо нередно в превключването на скоростите и спирачките, и това ме разконцентрира. Появиха се и вибрации в задната част на колата.

На СЕ10 „Раково 1“ (20,02 км) „имахме среща“ с клони на пътя, оставени от колата на Мартин Сурилов, който бе напуснал трасето, но за наш късмет успяхме да ги избегнем без последствия. По-късно в същия етап видяхме и преобърнатата кола на основния ни конкурент Рок Турк, който до този момент бе първи в RC4, а това означаваше, че повеждахме в класа, въпреки че публиката впоследствие му бе помогнала да продължи в състезанието.

За последните три етапа се опитахме да стабилизираме темпото си, но за лош късмет спукахме предна дясна гума на вече оказалия се като проблемен за доста екипажи етап „Раково“ (по време на второто преминаване през него), който бе и последният 13-ти етап на ралито. Така се наложи да спрем за смяна на гумата, заради което загубихме около 2 минути и половина.

Като равносметка освен, че финиширахме 1-ви в класа ни, също така станахме и 3-ти в националния рали шампионат, 2-ри от 2WD автомобилите в националния рали шампионат, 3-ти от 2WD автомобилите за ERT и общо 7-ми от всички завършили екипажи.

Екипът ни е много доволен от представянето в Рали Сливен 2015! Успяхме да покажем добра скорост на асфалт, въпреки че той не е любимата ми настилка, и сме щастливи, че колата също издържа в това тежко и трудно състезание. Бих искал да благодаря на навигатора ми Георги Гаджев, както и на целия екип на АСК „Пловдив“ – Стефан Итов, Дамян Киров, Георги Аврамов и Евгени Киров – за всеотдайната работа и положения труд! Надяваме се занапред да станем още по-добри!“

Кратък коментар и на навигатора Георги Гаджев:

„Поредно силно състезание за нас, този път на родна земя. Благодаря на Георги за гласуваното доверие и на екипа ни! Поздравления и за организаторите за отлично подготвените трасета! Удоволствие е да се състезаваш пред многобройната родна публика!“

Победител в общото крайно класиране стана турският пилот Мурат Бостанджъ (Форд Фиеста С2000, клас RC2), следван от сънародника си Ягиз Авджъ (Пежо 207 С2000, клас RC2). Трети се нареди Георги Василев от Сливен (Мицубиши Лансер ЕВО 9, клас RC2).

Следващото състезание в плановете на Гераджиев/Гаджев, както бе споменато в коментара на пилота по-горе, е гръцкото макадамово Рали Акрополис, което ще се проведе на 9-11 октомври 2015 година край южния курорт Лутраки, отстоящ на около 80 км западно от столицата Атина. Състезанието е предпоследен 9-ти кръг от Европейския рали шампионат (ERC) и е едно от класическите, престижни ралита на Стария континент. Историята на Рали Акрополис е много славна, тъй като десетки години то бе кръг и от Световния рали шампионат (WRC).

Крайни резултати в клас RC4 (до 5-то място):

1. Георги Гераджиев/Георги Гаджев (Форд Фиеста R2) - 1:51:13.1

2. Рок Турк/Мартина Лазар (Пежо 208 R2) - 1:51:59.7 (+46.6 сек)

3. Михаил Симеонов/Васил Георгиев (Ситроен C2) - 1:55:19.2 (+ 04:06.1 мин)

4. Димитър Димитров/Пламен Вълев (Хонда Сивик Type R) - 1:55:35.7 (+ 04:22.6 мин)

5. Боян Безус/Димо Бозуков (Рено Клио) - 2:05:55.4 (+ 14:42.3 мин)

Източник: GustoNews
Вашите коментари

 

Име

Коментар

Въведете кода